- H χλοοκοπτική μηχανή απέκτησε κινητήρα μοτοσικλέτας Honda (Πηγή: Top Gear)
Η
ιαπωνική Honda αποδέχτηκε την πρόκληση της βρετανικής τηλεοπτικής
εκπομπής Top Gear να κατασκευάσει την ταχύτερη χορτοκοπτική μηχανή του
κόσμου, ικανή να φτάνει τα 210 χιλιόμετρα την ώρα.
Το ρεκόρ ταχύτητας στις μηχανές του γκαζόν κατέχει μοντέλο άλλης εταιρείας, το οποίο περιέργως φτάνει τα 155 χλμ/ώρα.
«Η κύρια μηχανική πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι να επιτύχουμε τέτοιες επιδόσεις ταχύτητας χωρίς να χάσει η μηχανή την ικανότητα να κόβει» δήλωσε στο BBC ο Πίτερ Κρόλα, επικεφαλής μηχανικός στο αγωνιστικό τμήμα της Honda στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Γνωρίζουμε ότι το εγχείρημα είναι μοναδικό. Επομένως δεν υπάρχει κάποια βάση πάνω στην οποία θα στηριχθούμε» εξήγησε.
Σε βίντεο που αναρτήθηκε στο δικτυακό τόπο του Top Gear, το πρωτότυπο της νέας μηχανής διακρίνεται να βγάζει φλόγες.
Η εταιρεία αντικατέστησε τον κινητήρα της χλοοκοπτικής μηχανής με τον κινητήρα μιας μοτοσικλέτας. Οι λεπίδες πάντως αφαιρέθηκαν καθώς οι μηχανικοί αδυνατούσαν να βρουν τρόπο να τις συνδέσουν στο νέο κινητήρα.
Οι λεπίδες αντικαταστάθηκαν με δύο ηλεκτρικά μοτέρ που θα κόβουν το γκαζόν με 4.000 στροφές το λεπτό.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των μηχανικών, η μηχανή του γκαζόν θα μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ ανά ώρα σε μόλις 4 δευτερόλεπτα.
Αγώνες χορτοκοπτικών μηχανών
Η μόδα για ταχύτατες χορτοκοπτικές μηχανές δεν είναι καινούργιο φαινόμενο στη Μεγάλη Βρετανία. Στη χώρα υπάρχει μάλιστα και ειδικό κλαμπ αγωνιστικών μηχανών του γκαζόν (British Lawn Mower Racing Association), η οποία πραγματοποίησε τους πρώτους αγώνες το 1973.
Όμως η «πειραγμένη» μηχανή της Honda δεν θα έχει δικαίωμα συμμετοχής στους αγώνες.
Ο λόγος είναι ότι «μετά τις μετατροπές, η μηχανή θα θυμίζει ελάχιστα χλοοκοπτικό» εξηγεί ο Μαρκ Ρόμπινσον, μέλος της κριτικής επιτροπής των αγώνων.
«Οι αγώνες με μηχανές του γκαζόν δεν έχουν να κάνουν μόνο με την ιπποδύναμη. Η ικανότητα χειρισμού είναι πολύ σημαντική επίσης» προσέθεσε.
Το ρεκόρ ταχύτητας στις μηχανές του γκαζόν κατέχει μοντέλο άλλης εταιρείας, το οποίο περιέργως φτάνει τα 155 χλμ/ώρα.
«Η κύρια μηχανική πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι να επιτύχουμε τέτοιες επιδόσεις ταχύτητας χωρίς να χάσει η μηχανή την ικανότητα να κόβει» δήλωσε στο BBC ο Πίτερ Κρόλα, επικεφαλής μηχανικός στο αγωνιστικό τμήμα της Honda στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Γνωρίζουμε ότι το εγχείρημα είναι μοναδικό. Επομένως δεν υπάρχει κάποια βάση πάνω στην οποία θα στηριχθούμε» εξήγησε.
Σε βίντεο που αναρτήθηκε στο δικτυακό τόπο του Top Gear, το πρωτότυπο της νέας μηχανής διακρίνεται να βγάζει φλόγες.
Η εταιρεία αντικατέστησε τον κινητήρα της χλοοκοπτικής μηχανής με τον κινητήρα μιας μοτοσικλέτας. Οι λεπίδες πάντως αφαιρέθηκαν καθώς οι μηχανικοί αδυνατούσαν να βρουν τρόπο να τις συνδέσουν στο νέο κινητήρα.
Οι λεπίδες αντικαταστάθηκαν με δύο ηλεκτρικά μοτέρ που θα κόβουν το γκαζόν με 4.000 στροφές το λεπτό.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των μηχανικών, η μηχανή του γκαζόν θα μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ ανά ώρα σε μόλις 4 δευτερόλεπτα.
Αγώνες χορτοκοπτικών μηχανών
Η μόδα για ταχύτατες χορτοκοπτικές μηχανές δεν είναι καινούργιο φαινόμενο στη Μεγάλη Βρετανία. Στη χώρα υπάρχει μάλιστα και ειδικό κλαμπ αγωνιστικών μηχανών του γκαζόν (British Lawn Mower Racing Association), η οποία πραγματοποίησε τους πρώτους αγώνες το 1973.
Όμως η «πειραγμένη» μηχανή της Honda δεν θα έχει δικαίωμα συμμετοχής στους αγώνες.
Ο λόγος είναι ότι «μετά τις μετατροπές, η μηχανή θα θυμίζει ελάχιστα χλοοκοπτικό» εξηγεί ο Μαρκ Ρόμπινσον, μέλος της κριτικής επιτροπής των αγώνων.
«Οι αγώνες με μηχανές του γκαζόν δεν έχουν να κάνουν μόνο με την ιπποδύναμη. Η ικανότητα χειρισμού είναι πολύ σημαντική επίσης» προσέθεσε.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου